Μενού Κλείσιμο

Αγιασμός και πρώτο κουδούνι για το σχολικό έτος 2025-2026

🏫 Η τελετή αγιασμού για το νέο σχολικό έτος πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 11 Σεπτεμβρίου 2025, στο σχολείο μας από τους πατέρες Σεραφείμ και Πολυχρόνη. Με ευλάβεια μαθητές και μαθήτριες, εκπαιδευτικοί, γονείς και κηδεμόνες παρακολούθησαν την τελετή και ευλογήθηκαν για το νέο έτος. Ευχαριστούμε θερμά τους ιερείς, τον Αντιδήμαρχο Μούδρου κ. Καφαλτή, τον πρόεδρο του Μούδρου κ. Ζουπαντή, τον δημοτικό σύμβουλο κ. Μυρτζανή, τις εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας και όλους τους γονείς που μας τίμησαν με την παρουσία τους. Στην τελετή αναγνώστηκαν τα μηνύματα του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτη Λήμνου και Αγ. Ευστρατίου και της Υπουργού Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Καλή και ευλογημένη νέα σχολική χρονιά!

Απονομή εθνικής ετικέτας ποιότητας έργου eTwinning στο σχολείο μας

Μεγάλη διάκριση για το Γυμνάσιο Μούδρου “Αργύριος Μοσχίδης”, eTwinning σχολείο για τα έτη 2024-2025, αποτελεί η απονομή εθνικής ετικέτας ποιότητας έργου, για τη συμμετοχή μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών του στο έργο Environmental STEMgineers. Πρόκειται για ένα έργο που επικεντρώθηκε στην προστασία του περιβάλλοντος και ενέπλεξε μαθητές/τριες ηλικίας 11 έως 15 ετών στο σχεδιασμό και την υλοποίηση λύσεων για περιβαλλοντικά προβλήματα. Σε αυτό το STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά) πρόγραμμα, οι μαθητές/τριες από πολλές χώρες της Ευρώπης και την Τουρκία συμμετείχαν σε διάφορες συνεργατικές δραστηριότητες που έδωσαν “ζωή” στην ιδέα αυτή.
Οι εταίροι έλαβαν μέρος σε καινοτόμες δραστηριότητες που περιελάμβαναν:
την εξερεύνηση τρόπων για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης,
το σχεδιασμό μεθόδων για την αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής και εδαφικής ρύπανσης, καθώς και της μόλυνσης των υδάτων μέσα από την επιστήμη και τη μηχανική,
την πρόταση βελτιώσεων για τη διατήρηση της βιοποικιλότητας και την αντιστροφή των συνεπειών της απόρριψης αποβλήτων.
Αυτές οι δραστηριότητες δεν βοήθησαν μόνο τα παιδιά να κατανοήσουν τη σημασία της μηχανικής για τη βιωσιμότητα, αλλά τα ενέπνευσαν επίσης να σκέφτονται κριτικά και δημιουργικά για το πώς μπορούν να επιλύουν πραγματικές περιβαλλοντικές προκλήσεις μέσα από τη συνεργασία, την ομαδική εργασία και την ενεργή συμμετοχή τους στη δημιουργία ενός πιο υγιούς ΠΡΑΣΙΝΟΥ πλανήτη.
Η εθνική ετικέτα ποιότητας απονεμήθηκε για το σχολείο στη συντονίστρια και διευθύντριά του Θεοδώρα Λυμπέρη και στους εκπαιδευτικούς Ευαγγελία Τσάκου, καθηγήτρια Γαλλικής γλώσσας και Χρήστο Κουκούμη, χημικό ειδικής αγωγής, που εργάστηκαν για πολλούς μήνες και συμμετείχαν ενεργά στο έργο, καθοδηγώντας μαθητές και μαθήτριες της Β΄ τάξης του σχολείου. Στα παιδιά πρόκειται να απονεμηθεί η ετικέτα τις επόμενες ημέρες, με την έναρξη του νέου σχολικού έτους.
Θερμές ευχαριστίες στους ιδρυτές του έργου για την πρόσκληση και την καθοδήγηση σε όλα μας τα βήματα!

Καλή σχολική χρονιά!

Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες,
Καλημέρα και καλό μήνα και καλή μας εβδομάδα!
Σας καλωσορίζουμε στο σχολείο μας και σας ευχόμαστε καλή σχολική χρονιά, με υγεία και πρόοδο στα παιδιά σας! Από σήμερα, Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2025 το σχολείο μας λειτουργεί κανονικά και ώρες 8.30 π.μ.-2 μ.μ.
Μπορείτε να εξυπηρετείστε καθημερινά για οποιοδήποτε γραφειοκρατικό ζήτημα μέχρι και το πρώτο κουδούνι για φέτος στις 11 Σεπτεμβρίου.
Επίσης, μπορείτε να ενημερώνεστε από την ιστοσελίδα του σχολείου μας: https://gym-moudr.les.sch.gr/, το blog μας: https://blogs.sch.gr/gymmoudr/ και από τη σελίδα μας στο Facebook: www.facebook.com/p/Γυμνασιο-Μουδρου-Αργυριος-Μοσχιδης
Με εκτίμηση
Η Διευθύντρια και ο Σύλλογος Διδασκόντων

 

🌍 Το Γυμνάσιο Μούδρου “Αργύριος Μοσχίδης” στο Environmental STEMgineers! 🚀

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε το διεθνικό eTwinning project “Environmental STEMgineers” στο Γυμνάσιο Μούδρου «Αργύριος Μοσχίδης», που υλοποιήθηκε κατά το σχολικό έτος 2024-2025. Στο πλαίσιο του έργου μαθητές και μαθήτριες της Β΄τάξης συμμετείχαν σε ένα συναρπαστικό ευρωπαϊκό πρόγραμμα, συνδυάζοντας την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση με τις STEM δεξιότητες! Το πρόγραμμα συντόνισε για το σχολείο η διευθύντρια Θεοδώρα Λυμπέρη και υλοποίησαν οι εκπαιδευτικοί Ευαγγελία Τσάκου, Χρήστος Κουκούμης και Ζωή Διαμαντοπούλου.

 Το πρόγραμμα Environmental STEMgineers αποτελεί ένα παράδειγμα αποτελεσματικής διακρατικής συνεργασίας μεταξύ σχολείων από την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Γεωργία, την Πορτογαλία, την Ιταλία, την Ισπανία, τη Ρουμανία και τη Βόρεια Μακεδονία.
Από την αρχή του προγράμματος, οι εκπαιδευτικοί συνεργάστηκαν συντονισμένα μέσω της πλατφόρμας TwinSpace, διαμορφώνοντας από κοινού τους στόχους, κατανέμοντας εργασίες και οργανώνοντας τη ροή των δράσεων με συνεργατικό τρόπο. Οι εκπαιδευτικές ομάδες δημιούργησαν από κοινού βασικό οπτικό υλικό (λογότυπα, αφίσες, διαγράμματα) και επικοινωνούσαν συστηματικά μέσω ψηφιακών εργαλείων όπως Padlet, Digitpad, Wakelet και Google Drive.
Σημαντικό σταθμό της συνεργασίας αποτέλεσε η παραγωγή ενός κοινoύ podcast με τη συμμετοχή μαθητών από όλες τις χώρες και τη συμβολή περιβαλλοντικού μηχανικού, το οποίο μεταδόθηκε από το European School Radio.

Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετείχαν σε ουσιαστικές δραστηριότητες σε πολυπολιτισμικές ομάδες. Ερεύνησαν και δημιούργησαν πολυμεσικό υλικό για επιλεγμένους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDGs), όπως εκπαιδευτικά βίντεο, ψηφιακά φυλλάδια, eBooks, γλωσσάρια και θεματικά escape rooms. Πραγματοποίησαν επίσης κοινά επιστημονικά πειράματα, όπως μετρήσεις ποιότητας του αέρα και κατασκευή μοντέλων χώρων υγειονομικής ταφής, συγκρίνοντας τα δεδομένα μεταξύ των χωρών.

Η συμμετοχή σε σύγχρονες δράσεις, όπως παιχνίδια γνώσεων (Quizizz, Wordwall, Kahoot), δραστηριότητες προγραμματισμού (EU Code Week), περιβαλλοντικά live streams (ESERO-UK) και ταυτόχρονες καμπάνιες ανακύκλωσης και δεντροφύτευσης και προώθησε τον διαπολιτισμικό διάλογο και ενίσχυσε την ευρωπαϊκή συνείδηση των μαθητών. Τα τελικά παραδοτέα ήταν αποτέλεσμα μιας δομημένης, επαναληπτικής και μαθητοκεντρικής διαδικασίας. Οι διεθνείς ομάδες ανέλαβαν τον σχεδιασμό, την έρευνα, τη δημιουργία υλικού και την αλληλο-αξιολόγηση χρησιμοποιώντας συνεργατικά ψηφιακά εργαλεία (Genially, Mentimeter, Digitpads, Google Docs). Όλα τα προϊόντα εγκρίθηκαν συλλογικά, διαμοιράστηκαν και ενσωματώθηκαν στη σχολική πράξη.

Οι δράσεις μας περιελάμβαναν:
✅ Καταγραφή περιβαλλοντικών θεμάτων της Λήμνου
✅ Κατασκευή πρωτότυπων STEM κατασκευών
✅ Ψηφιακές δημιουργίες & παρουσιάσεις
✅ Διακρατικές συνεργασίες με μαθητές από όλη την Ευρώπη!

Τα αποτελέσματα αντανακλούν υψηλό επίπεδο καινοτομίας, ψηφιακής παιδείας και περιβαλλοντικής ευαισθησίας, προάγοντας την υπευθυνότητα, τη συμμετοχικότητα και την αριστεία στη διακρατική εκπαιδευτική συνεργασία.

Μαθαίνουμε, δημιουργούμε, συνεργαζόμαστε για ένα καλύτερο αύριο! 🌱🔧💻

#EnvironmentalSTEMgineers #etwinning #STEM #ΠεριβαλλοντικήΕκπαίδευση #GymnasioMoudrou #ActiveCitizenship #MoudrosSchool #STEMEducation #EcoSchool

Η ΥΙΟΘΕΣΙΑ ΤΟΥ ΑΡΧΑΙΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ ΗΦΑΙΣΤΙΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΜΟΥΔΡΟΥ 2024-2025

Κατά το σχολικό έτος 2024-2025 υιοθετήσαμε το αρχαίο θέατρο του τόπου μας, της Ηφαιστίας Λήμνου, παρουσιάζοντας τις δράσεις μας ως καλές πρακτικές στο 10ο επετειακό διεθνές συνέδριο για την προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας στη Λάρισα.
Στη συνέχεια, στο πλαίσιο του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση-Δραματική Ποίηση-Ευριπίδη «Ελένη» και ενταγμένο στο πρόγραμμα σπουδών του Γυμνασίου, πραγματοποιήσαμε εργασίες για το αρχαίο θέατρο και το ρόλο της γυναίκας στην αρχαία Αθήνα, υλοποιήσαμε μαθητικές δημιουργίες και τις παρουσιάσαμε στην τάξη. Οι εργασίες βρίσκονται στο ψηφιακό μας αποθετήριο: https://drive.google.com/…/1qG6uGuYV9baaEbAUgbDoZ2BE6Nj…
Επίσης, στο πλαίσιο του θεάτρου και του ομίλου θεατρικής αγωγής του σχολείου, πραγματοποιήσαμε σεμινάρια υποκριτικής για τη μαθητική μας ομάδα και στο τέλος της σχολικής χρονιάς παρουσιάστηκαν ως μονόπρακτα στη σχολική μας κοινότητα.
Tην Παρασκευή 2 Μαΐου 2025 υποδεχθήκαμε στο σχολείο μας το 6ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης, που πραγματοποίησε εκπαιδευτική εκδρομή στη Λήμνο. Με το σχολείο συνεργαζόμαστε στο πρόγραμμα Υιοθεσίας του αρχαίου θεάτρου του “Διαζώματος”. Με προθυμία ξεναγήσαμε τη μαθητική ομάδα και τις συνοδούς εκπαιδευτικούς κ. Οικονόμου και κ. Ιωαννίδου στους χώρους του σχολείου μας. Στη συνέχεια η μαθητική μας ομάδα των τμημάτων Γ1 και Γ2: Ειρήνη Αλατερά, Σώζων Κυριαζόπουλος, Μαρία Λυριστή και Μαριαλένα Ρόκκου ξενάγησαν τους επισκέπτες μας στο αρχαίο θέατρο της Ηφαιστίας.
Στο πλαίσιο της Ημερήσιας εκπαιδευτικής εκδρομής του σχολείου μας οι μαθήτριες της Γ’ τάξης: Ειρήνη Αλατερά, Στέλλα Μπαλτζή και Μαριαλένα Ρόκκου ξενάγησαν τη Δευτέρα 12 Μαΐου 2025 τους συμμαθητές και συμμαθήτριές τους στο αρχαίο θέατρο Ηφαιστίας. Μετά την αναλυτική ξενάγηση ακολούθησαν οι αναμνηστικές φωτογραφίες. Όλο το υλικό δράσεων της φετινής χρονιάς θα αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του “Διαζώματος”. Συνεχίζουμε να προβάλλουμε τη μοναδικότητα του αρχαίου θεάτρου που έχουμε υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια!
Μια ακόμη παραγωγική χρονιά ολοκληρώθηκε με την επίδοση των βεβαιώσεων επιτυχούς συμμετοχής στους μαθητές και στις μαθήτριες της Γ’ τάξης του σχολείου μας. Δεχτήκαμε συγχαρητήρια εκ μέρους του προέδρου του Διαζώματος κ. Σταύρου Μπένου και της υπεύθυνης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων κ. Μαίρης Μπελογιάννη, με την ευχή να λειτουργούμε πάντα ως συνειδητοί κληρονόμοι της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και της κληρονομιάς όλου του κόσμου. Στο πρόγραμμα φέτος συνεργάστηκαν οι εκπαιδευτικοί: Όλγα Κουτσού, Ζωή Διαμαντοπούλου και η διευθύντρια του σχολείου Θεοδώρα Λυμπέρη. Τα έργα παρουσιάστηκαν στις Ημέρες ανοικτού σχολείου. Όλο το υλικό είναι αναρτημένο στην ιστοσελίδα του “Διαζώματος” στον παρακάτω σύνδεσμο: https://diazoma.gr/generationd/#/post/-OUuT7SCwsnoBHlJ48NS
Τέλος, θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως την 1η Αυγούστου στο θέατρο Ηφαιστίας θα δοθεί μια σπουδαία παράσταση, αποτέλεσμα της σύμπραξης του Εθνικού Θεάτρου και του Διαζώματος. Η είσοδος είναι δωρεάν, αλλά με ηλεκτρονική προκράτηση θέσης, όπως μπορείτε να δείτε στους παρακάτω συνδέσμους: