Μενού Κλείσιμο

Κατηγορία: Εrasmus+

Συμμετοχή εκπαιδευτικού σε ευρωπαϊκό σεμινάριο Erasmus+ στη Φρανκφούρτη

Συμμετοχή εκπαιδευτικού σε ευρωπαϊκό σεμινάριο Erasmus+ στη Φρανκφούρτη Το Γυμνάσιο Μούδρου «Αργύριος Μοσχίδης» συμμετείχε στο ευρωπαϊκό σεμινάριο TCA με τίτλο «Skills for Future – Schools for Future», το οποίο πραγματοποιήθηκε στη Φρανκφούρτη της Γερμανίας από τις 27 έως τις 29 Απριλίου 2026, στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ο εκπαιδευτικός του σχολείου μας, Χρήστος Κουκούμης, Χημικός Ειδικής Αγωγής, παρακολούθησε εισαγωγικές συνεδρίες σχετικά με τις δυνατότητες του Erasmus+ και του eTwinning, εστιάζοντας τόσο στη δημιουργία ψηφιακών συνεργασιών όσο και στις ευκαιρίες
χρηματοδότησης για σχολικές δράσεις. Στο πλαίσιο των κεντρικών ομιλιών, παρουσιάστηκαν σύγχρονες προσεγγίσεις για τη μετασχηματιστική ηγεσία, τη συμπεριληπτική εκπαίδευση και τον ρόλο του σχολείου στην καλλιέργεια δημοκρατικών αξιών και δεξιοτήτων του μέλλοντος.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχαν οι παρουσιάσεις καλών πρακτικών από ευρωπαϊκά σχολεία, όπου αναδείχθηκαν καινοτόμα παραδείγματα, όπως η ενίσχυση της φιλαναγνωσίας μαθητών με προβλήματα όρασης σε ψηφιακά περιβάλλοντα, η υλοποίηση διαθεματικών έργων με δημιουργικά μέσα (όπως graphic novels) και η αξιοποίηση των εργαλείων Erasmus+ για τη συνολική ανάπτυξη της σχολικής μονάδας.
Παράλληλα, ο εκπαιδευτικός συμμετείχε σε διαδραστικά εργαστήρια (workshops), τα οποία επικεντρώθηκαν σε θεματικές όπως η συμπεριληπτική σχολική κουλτούρα και ηγεσία, η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στη μαθησιακή διαδικασία, η ανάπτυξη δημοκρατικών δεξιοτήτων, η εκπαίδευση για τη βιώσιμη ανάπτυξη και η αξιοποίηση δεδομένων για την προσαρμοστική διδασκαλία. Τα εργαστήρια περιλάμβαναν ομαδικές δραστηριότητες, ανταλλαγή εμπειριών και σχεδιασμό πρακτικών εφαρμογών για το σχολικό περιβάλλον.
Επιπλέον, πραγματοποιήθηκαν δράσεις δικτύωσης και συνεργασίας, όπως θεματικά «marketplace» ανταλλαγής καλών πρακτικών, αναζήτηση εταίρων και σχεδιασμός νέων ευρωπαϊκών έργων, καθώς και συνεδρίες παρουσίασης και ανάπτυξης σχεδίων Erasmus+. Οι συμμετέχοντες είχαν την ευκαιρία να συνεργαστούν ενεργά, να ανταλλάξουν ιδέες και να θέσουν τις βάσεις για μελλοντικές διακρατικές συνεργασίες.
Η συμμετοχή στο σεμινάριο συνέβαλε ουσιαστικά στην επαγγελματική ανάπτυξη του εκπαιδευτικού, στην ενίσχυση των παιδαγωγικών του δεξιοτήτων και στη δημιουργία ευρωπαϊκών συνεργασιών, με στόχο τη μεταφορά καινοτόμων πρακτικών στη σχολική τάξη και τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας στοσχολείο μας. #ΙΚΥ #ErasmusPlusIKY #TCA #Education #EUValues #Skills for Future – Schools for Future #StudyOpportunities #ErasmusPlusGreece

Φιλοξενία Theodor-Frank Schule Teningen στο πλαίσιο του Erasmus+

Το Γυμνάσιο Μούδρου “Αργύριος Μοσχίδης” υποδέχθηκε κατά το χρονικό διάστημα από 2-6 Μαρτίου 2026 αντιπροσωπεία 14 μαθητών/τριών και 2 εκπαιδευτικών από το Theodor-Frank Realschule Teningen της Γερμανίας και μια δημιουργική εβδομάδα κοινών δράσεων και εργασιών και επισκέψεων στο πλαίσιο του Erasmus+ μόλις ολοκληρώθηκε.

Μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί του φιλοξενούμενου σχολείου ξεναγήθηκαν στο σχολείο μας, παρακολούθησαν μαθήματα και συμμετείχαν σε πλήθος δραστηριοτήτων και παιχνιδιών στη σχολική βιβλιοθήκη και στα γήπεδα του σχολείου (αθλοπαιδιές, υπαίθριο σκάκι).

Το φιλοξενούμενο σχολείο γνώρισε τοπικούς παραγωγούς και προϊόντα της Λήμνου. Ευχαριστούμε θερμά τον μελισσοκόμο κ. Δημήτριο Χασάπη (Honey Hasapis), που σύστησε στο κοινό το πολυβραβευμένο μέλι του, θυμαρίσιο και ανθέων, την οικογένεια Σαλαμουσά (Salamousas Agrifood) που άνοιξε την αποθήκη και τους χώρους παραγωγής των περίφημων αλεύρων και οσπρίων της και ξενάγησε τα σχολεία μας στον παραδοσιακό αλευρόμυλο, το κτήμα Χατζηγεωργίου και την κ. Πωλίνα Χατζηγεωργίου, για την ξενάγηση στο οινοποιείο και τη γευστική δοκιμή των περίφημων κρασιών τους.
 Η εβδομάδα φιλοξενίας περιελάμβανε επισκέψεις περιβαλλοντικού ενδιαφέροντος, όπως στην αλυκή, προστατευόμενη περιοχή Natura 2000, όπου έγινε παρατήρηση των φλαμίνγκο και στο κάστρο της Μύρινας, όπου έγινε ξενάγηση και παρατήρηση του τοπικού είδους ελαφιού (πλατώνι).
Δε θα μπορούσε να λείψει η επίσκεψη και οργανωμένη ξενάγηση σε χώρους πολιτισμού, στην Πολιόχνη, για την οποία ενημερώθηκαν διαδικτυακά από την αρχαιολόγο κ. Γεωργία Ταμπακοπούλου, την οποία ευχαριστούμε πολύ, στο αρχαιολογικό μουσείο Λήμνου, στο Πορτιανού -Λαογραφικό μουσείο και Κέντρο Ιστορικής Ενημέρωσης Anzac, στον χώρο του δημαρχείου Μούδρου με την έκθεση απολιθωμάτων και στο Κέντρο Ενημέρωσης Ιστορίας και Ναυτικής παράδοσης Μούδρου. Οι εταίροι μας έμειναν με τις καλύτερες εντυπώσεις! Ευχαριστούμε θερμά την Εφορεία αρχαιοτήτων Λέσβου και τους προέδρους των χωριών, κ. Μανώλη Ιωαννίδη (Πορτιανού) και κ. Αντώνη Ζουπαντή (Μούδρου) για τη διευκόλυνση πρόσβασης στους χώρους πολιτισμού.
Τέλος, η ομάδα Erasmus+ γνώρισε την παραδοσιακή τυροκόμηση και την κατασκευή τυρβολιών από τον λαογράφο και τοπικό συνεργάτη του Μεσογειακού Ινστιτούτου για τη Φύση και τον Άνθρωπο (MedINA) κ. Ραφαήλ Γεώργιο Γιαννέλη, ενώ ακολούθησε και γευστική δοκιμή των παραδοσιακών τυριών του νησιού. Ευχαριστούμε πολύ τον κ. Γιαννέλη και το MedINA για τη συνεργασία.
Σε μία κίνηση υψηλού συμβολισμού το σύνολο της εκπαιδευτικής κοινότητας των σχολείων μας, Τheodor-Frank Schule Teningen και Γυμνάσιο Μούδρου “Αργύριος Μοσχίδης”, φύτεψαν την ελιά στον κήπο του σχολείου, για την ειρήνη και συναδέλφωση των λαών.
Η εβδομάδα φιλοξενίας ολοκληρώθηκε με την αποχαιρετιστήρια εκδήλωση στο σχολείο, παρουσία πλήθους κόσμου, του προεδρείου του Πολιτιστικού Συλλόγου Μούδρου “Παύλος Κουντουριώτης”, μαθητών και μαθητριών και εκπαιδευτικών από όμορα σχολεία, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, που οργάνωσε τον πλούσιο μπουφέ, και γονέων και κηδεμόνων, που προσέφεραν πλούσια εδέσματα για τις ανάγκες της εκδήλωσης. Ιδιαίτερες ευχαριστίες σε όλους, εκπαιδευτικούς, σχολεία και γονείς-κηδεμόνες, καθώς και στο χορευτικό τμήμα του Πολιτιστικού Συλλόγου Μούδρου “Παύλος Κουντουριώτης”, που έδωσε ιδιαίτερο πολιτιστικό στίγμα στην εκδήλωση με τους παραδοσιακούς χορούς.
Ευχαριστούμε τον Δήμο Λήμνου για την υποστήριξη των δράσεων κατά τις ημέρες φιλοξενίας.

ERASMUS+ φιλοξενία

Με ευρωπαϊκό αέρα κύλησε η εβδομάδα 12–17 Οκτωβρίου και στο Γυμνάσιο Μούδρου, το οποίο φιλοξένησε τρία εταιρικά σχολεία στο πλαίσιο του προγράμματος Erasmus+!

Τα σχολεία, ήταν το IES de Catabois από την Ισπανία, το Josephine Baker από τη Γαλλία και το Instituto Comprensivo “G. Manzini” di Livorno από την Ιταλία.Κοινός θεματικός άξονας σε αυτή τη συνάντηση ήταν η κυκλική οικονομία και η διαχείριση φυσικών πόρων, με δραστηριότητες που αξιοποίησαν το θερμοκήπιο και τον σχολικό κήπο, του σχολείου και τα εργαστήρια!

Μάλιστα όλα τα παιδιά μαζί φύτευσαν αλλά μια ελιά ως μια από κοινού κίνηση ειρήνης και συναδέλφωσης των λαών!

Οι μαθητές, επίσης, γνώρισαν τη Λήμνο μέσα από περιηγήσεις σε γεώτοπους, την αλυκή, καθώς και σε αρχαιολογικούς και ιστορικούς χώρους του νησιού!

Τη Δευτέρα οι αντιπροσωπείες συναντήθηκαν στον Μούδρο με τη δήμαρχο Λήμνου, Ελεονώρα Γεώργα, ενώ η εβδομάδα κορυφώθηκε την Πέμπτη με μια μεγάλη αποχαιρετιστήρια γιορτή, στην οποία συμμετείχαν γονείς, μαθητές άλλων σχολείων και φίλοι της εκπαιδευτικής κοινότητας.

Eυχαριστούμε θερμά για τη στήριξη τον Δήμο Λήμνου και τις κοινότητες Μούδρου και Ρουσοπουλίου, που συνέβαλαν ουσιαστικά στην επιτυχία της όλης φιλοξενίας!

561569360 1284712596787156 5761356172235227598 n 560547026 1282229837035432 1864419046517454721 n 560457311 1284867260105023 9011198469168397789 n 560157155 1282347223690360 3816819777745263987 n 560144206 1283204226937993 8817828649108248305 n562021833 1285586816699734 759152965773717561 n